16 september 2014

Lumilove Barbapapa nattlampa

Noah har i princip slutat att äta på natten numera och föredrar ett morgonmål runt kl. 06.00-07.00 istället. Men jag kände ändå ett behov av att skaffa en nattlampa inför kvällsmålet som han äter innan han lägger sig runt kl. 19.00. Jag släcker ner i rummet för att signalera att det är kväll, men det börjar bli för mörkt nu när hösten närmar sig. Och våra sänglampor lyser upp för mycket.

Så jag kollade runt lite grann och hade en Barbapapa-lampa i huvudet som jag sett tidigare. Jag hittade den på lekmer.se. Den finns i rosa och blått, samt i två olika laddningsvarianter. En variant laddas via en laddningsplatta, och den andra som jag köpte laddas via micro-usb.

Jag är jättenöjd med den! Den är ju bara för söt!



På- och avstängningsknapp undertill. 

Micro-usbingång på baksidan.


Ett litet minus är att laddningssladden är lite kort som ni ser på bilden här ovan, men det kostar inte mycket att köpa en längre så det ser jag inte som något jätteproblem. Man kopplar sladden till sin dator, eller som jag gör: i min iPhone 5-laddare som har usb-port. 



Jag tycker att den lyser alldeles lagom och den har inte ett så skarpt ljus som en vanlig lampa har. Lampan blir inte varm så barn kan ha den i sängen som "gossedjur" när de är större och om de t ex är mörkrädda. Lampan är ca 15 cm hög och ska lysa i 11 timmar på en laddning. Jag har den dock bara tänd under kvällsmatningen som sagt och har inte gjort slut på en laddning än (ca 5 dagar sen jag började använda den).

Noah tycker den är helfestlig som ni ser på bilden! Jag kan verkligen rekommendera denna lampa! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar